Singapore report

Singapore. Miasto Lwa. Miasto galerii handlowych. Dla nas miasto wielu kultur. Przykład na to, że możliwe jest egzystowanie różnych religii obok siebie. Little India – poczujesz się jak w Indiach, tyle że bezpieczniej i sterylniej. Dzielnica arabska wraz z kolorową Arab street skupia społeczność arabską. Chinatown – takie droższe Chiny. W każdej z tych części Singapuru spróbujesz znakomitej kuchni i kupisz za niewielkie pieniądze drobiazgi, które przypomną ci o wielokulturowym Singapurze. Tylko nie myśl, że szal z metką 100% Cashmere za 30 $SGD to prawdziwy kaszmir. Prawdziwy kaszmir kupisz tu u artisana, jak sam siebie określa sprzedawca, za 350 $SGD. Ale warto. W Europie kaszmir takiej jakości dostaniesz za 1250 $SGD.

Ludzie. Znowu ta dyskrecja. Nieśmiałe uśmiechy. May I help you? Nie ma naciągaczy, nie ma oszustów. Są serdeczni tak naturalnie. Jadąc metrem ma się to dziwne wrażanie, że mieszkańcy Singapuru mają być niezauważalni i nieodczuwalni dla innych. W metrze każdy w skupieniu pochyla się nad olbrzymim Samsungiem. Co 5 minut słyszysz komunikat  z prośbą o pomoc w utrzymaniu porządku w metrze i na peronach, więc nie jedz i nie pij. Ponadto pamiętaj o ustąpieniu miejsca tym, którzy mogą tego bardziej potrzebować. W wagonach pełno naklejek kampanii społecznościowych – ustąp miejsca kobiecie w ciąży, niepełnosprawnym, starszym, to dla nich przeznaczone są reserved seats, blisko wejść do wagonu. Pamiętaj aby nie słuchać zbyt głośno muzyki… Wszyscy przestrzegają owych zakazów. Skutecznie odstraszają kary. Za nieprzestrzeganie zasad trzeba zapłacić zazwyczaj kilkanaście tysięcy dolarów HK.

Ład, porządek, logika – cechy mieszkańców Singapuru, który sam w sobie jest cudowny. Bajeczna Marina Bay ze swoimi kolosalnymi wieżami, piękne ogrody oraz ogromna liczba świątyń doskonale odzwierciedlająca wielokulturowość i harmonię Singapuru sprawiając, że pomimo ciężkiej do wytrzymania wilgoci jaka tu panuje, chciałoby się tu wrócić pewnego dnia.

1

2

3

4

5

6

7

8

9 (3)

10a

10b

11a

11b

12

12b

13a

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

30

31

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s